| Metode moderne de predare-invatare | |
|
|
Autor | Mesaj |
---|
77udi
Mesaje : 61 Data de înscriere : 21/08/2008 Varsta : 46 Localizare : Chisineu Cris, jud Arad
| Subiect: Metode moderne de predare-invatare Joi Oct 16, 2008 12:18 am | |
| Se vorbeste de ceva vreme de implementarea metodelor moderne de predare invatare, se fac cursuri si perfectionari in acest domeniu, dar haideti sa incercam sa facem o mica "enciclopedie" a acestor metode aici pe forum.
Scrieti metoda si explicatiile necesare! Postati si una doua fraze legate de folosirea ei la clasa! Poate si cateva poze.
Ultima editare efectuata de catre 77udi in Mar Oct 21, 2008 3:11 pm, editata de 1 ori | |
|
| |
marmar1
Mesaje : 148 Data de înscriere : 20/08/2008 Varsta : 47 Localizare : Mariana Marin, ISE, Chișinău
| Subiect: inghetati dezghetati Joi Oct 16, 2008 6:08 am | |
| | |
|
| |
mariro
Mesaje : 23 Data de înscriere : 21/08/2008 Varsta : 69 Localizare : Galati
| Subiect: Re: Metode moderne de predare-invatare Joi Oct 16, 2008 7:13 pm | |
| BRAINSTORMING
In traducere directă "furtună în creier" sau "asalt de idei", este o metoda de stimulare a creativitatii ce consta in enuntarea spontana a mai multor idei pentru solutionarea unei probleme. Obiectiv: exersarea capacitatii creatoare a copiilor in procesul didactic care sa conduca la formarea unor copii activi Etapele brainstormingului:-se desfasoara in grupuri de 5-20 copii 1. Etapa pregatitoare- cu cele 3 faze (de selectionare a membrilor grupului de organizare si de familiarizare cu tehnica, faza de pregatire a sedintelor) 2. Etapa productiva a grupuluI (stabilirea temei, rezolvarea problemelor,culegerea ideilor) 3. Etapa trierii si selectionarii ideilor-evaluarea (analiza ideilor emise, se opteaza pentru solutia finala) Invatatorul nu are voie sa emita idei, sa comenteze Se intervine atunci cand nu se respecta regulile Se accepta toate solutiile dar se preiau doar cele valoroase Eliminati factorii care blocheaza manifestarea creativa a elevilor | |
|
| |
romel
Mesaje : 22 Data de înscriere : 20/08/2008 Varsta : 72 Localizare : Sc. Nr.8 Piatra-Neamt
| Subiect: Metode moderne Joi Oct 16, 2008 7:29 pm | |
| Claudiu, Aceste metode sunt puține; dacă vorbim de cele experimentate în mod serios. Deci o enciclopedie nu vom putea realiza ! Însăși totalitatea metodelor de învățământ fac subiectul unei singure cărți (I. Cerghit). Ideea ta este foarte bună. Putem face o colecție de metode moderne de învățământ. Eu sunt de obicei circumspect la introducerea unor elemente didactice noi. Știu că munca de cercetare nu este cea pe care o dorim toți. Multe partituri se cântă după ureche! Dar la un curs la care am participat, am întâlnit câteva metode noi, de care cu siguranță au auzit mulți. Le am grupate într-un număr de câteva pagini bune, scanate, dar nu știu cum să le plasez pe acest forum. Au o încărcătură de 53 MB. Dacă aș ști că interesează pe cineva, le-aș trimite. Mi-e teamă că suntem simpli colecționari. Eu am încercat câteva, dar au rămas multe în așteptare... Mi-a plăcut cea a lui marmar. O voi încerca, dar la sfârșitul acestui an școlar sau începând de la anul, când am clasa a III-a. Ce spuneți ? Le trimit? Spuneți-mi și cum!... Sunt trist de acest Forum atât de important și bine construit, dar înghețat de cei care ar trebui să-l facă viu! Colaboratorii!... Vă mulțumesc! R | |
|
| |
marmar1
Mesaje : 148 Data de înscriere : 20/08/2008 Varsta : 47 Localizare : Mariana Marin, ISE, Chișinău
| Subiect: linia valorii Vin Oct 17, 2008 6:23 am | |
| Linia valorii:
Situația problemă: Ex. A procedat oare corect bărbatul, lăsîndu-și soția flămîndă? Procedura: • Se trasează o linie, sau se stabilește o linie imaginară în sala de clasă. • Se marchează convențional punctele diametral opuse: sunt de acord, sunt categoric împotrivă. • Fiecare elev își găsește poziția în spațiu în dependență de poziția proprie față de situația- problemă. • Discută cu vecinul din dreapta și din stânga. • Are posibilitatea să-și schimbe locul dacă se lasă convins. • Se generalizează activitatea prin discursuri în fața clasei. | |
|
| |
marmar1
Mesaje : 148 Data de înscriere : 20/08/2008 Varsta : 47 Localizare : Mariana Marin, ISE, Chișinău
| Subiect: precizari Vin Oct 17, 2008 6:37 am | |
| Stimatii mei, iubitii mei colegi! Asa se intampla, ca forumul intr-adevar e cam pasiv. Dar exista cateva explicatii: Cei inscrisi asteapta si ei mai multi utilizatori, apoi foarte multi nu au calculatoare (cu regret) aici in Republica Moldova si le folosesc de ocazie...
Unii colegi au calculator, nu au internet, etc...
Aceasta nu inseamna ca forumul moare....NU! Avem putuntica rabdare! Forumul este prezentat la toate orele de TICE la Institutul nostru. Multi il viziteaza si il apreciaza, dar pleaca acasa unde nu au computer sau internet. Dumneavoastra sunteti zidul nostru...va rog sa nu ne lasati!
Romel a mentionat ca suntem colectionari! Adevarat si credeti-ma ca toate la timpul sau isi au efectele dorite.
Desigur ca imi doresc si eu materialul, Dragul nostru Romel!
Ceea ce a propus Claudiu este un lucru foarte important! Dar eu propun sa continuam in cheia inceputa de prietenul nostru si sa punctam poate chiar efectele acestor tehnici sau le privim din perspectiva Scepticilor si Optimistilor! | |
|
| |
mirela colpos
Mesaje : 4 Data de înscriere : 29/11/2009
| Subiect: INVITAȚIE PARTICIPARE LUCRARE ȘTIINȚIFICĂ Mar Dec 08, 2009 11:03 pm | |
| Stimati colegi. Am remarcat interesul dumneavoastra pentru metodele moderne centrate pe elev ;i dorinta de a le aduna intr/o culegere. Eu am postat o invitatie tocmai pe aceasta tema care mi se pare interesanta si de actualitate [STRATEGII INTERACTIVE CENTRATE PE ELEV.( pe www.didactic.ro, DIDACTIC. MD, forum sei De ce nu publicati toate aceste exemple intr/o lucrare de specialitate? Asa putem impartasi experienta noastra cu colegii din alte scoli. Daca doriti sa colaborati la aceasta lucrare ma puteti contacta pe adresa mirelacolpos@yahoo.comCu respect, Colpos Mirela | |
|
| |
stela
Mesaje : 3 Data de înscriere : 12/04/2010
| Subiect: metode didactice Mar Apr 13, 2010 12:03 am | |
| CONTINUA PROPOZITIA Un elev incepe spunind un cuvint,altul continua cu alt cuvint si tot asa pina se incheaga o propozitie.Mai departe se procedeaza la fel .Se poate de alcatuit si un text.
Cuvintul buclucas
Elevii formeaza cuvinte noi ,adaugind cite o litera in fata celei date: Exemplu:a ea nea unea punea spunea etc.
| |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Metode moderne de predare-invatare | |
| |
|
| |
| Metode moderne de predare-invatare | |
|