| | Educația civică | |
| | Autor | Mesaj |
---|
Valentina 2792601
Mesaje : 5 Data de înscriere : 31/08/2009 Varsta : 62 Localizare : Hagimus , Căușeni
| Subiect: Educația civică Vin Sept 11, 2009 8:30 pm | |
| Stimați colegi! Cum vă descurcați cu EDUCAȚIA CIVICĂ fără curriculum , fără conținuturi , fără manuale ? | |
| | | Valentina 2792601
Mesaje : 5 Data de înscriere : 31/08/2009 Varsta : 62 Localizare : Hagimus , Căușeni
| Subiect: Re: Educația civică Vin Sept 11, 2009 8:36 pm | |
| Eu personal am mai selectat niște materiale de pe Didactic .ro , le-am mai modificat ,dar și acelea sînt doar pentru clasele a III-a și a IV-a . Ce fac cei din cl. I-II? Cînd oare ne pun cei de la Minister materiale la dispoziție ? | |
| | | marmar1
Mesaje : 148 Data de înscriere : 20/08/2008 Varsta : 47 Localizare : Mariana Marin, ISE, Chișinău
| Subiect: Extras Curricular clasa I Sam Sept 12, 2009 7:36 am | |
| Stimati colegi! Va propun un extras curricular pentru fiecare clasa in parte. Cine doreste Curriculumul la Educatie civica (varianta proiect) scrieti-mi la adresa invatatorulmodern@gmail.com CLASA I Obiective de referință Elevul va fi capabil: să numească caracteristici personale elementare; să identifice grupurile sociale din care face parte: familie, colegi, grup de prieteni; să manifeste respect și mîndrie pentru casa părintească, localitatea natală, Moldova; să cunoască drepturile și îndatoririle copilului; să respecte regulile de comportament civilizat în grupul din care face parte ( familie, școală comunitate); să recunoască esența valorilor: bine, adevăr, frumos; să numească simbolurile de stat; să manifeste respect și mîndrie față de tradițiile și obiceiurile strămoșești din localitate; să cunoască sărbătorile calendaristice și de familie; să recunoască comportamentele sănătoase și cele de risc; să identifice hobby-uri, jocuri și activități de muncă preferate; să aprecieze lucrări de creație individuală / colectivă care fac parte din patrimoniul familiei /țării. CONȚINUTURI RECOMANDATE
1. Autocunoașterea. Eu și ceilalți, locul meu în colectiv. Eu și familia mea. Roluri în familie. 2. Grupuri din care facem parte: grupul de joacă, grupul de învățare. 3. Calitățile/trăsăturile de caracter ale personajelor din povești. Calitățile unui copil. 4. Drepturile și îndatoririle copilului. Responsabilitățile copilului. Convenția cu privire la drepturile copilului. Noțiuni generale despre drepturi și obligațiuni. Noțiuni de egalitate (nediscriminare), toleranță, solidaritate. 5. Înjurie – art. 69 Cod contravențional. 6. Cruzimea față de animale - art. 157 Cod contravențional. 7. Posibilități de accident acasă, la școală, pe stradă. Persoane /instanțe care pot acorda primul ajutor. 8. Jocuri și activități preferate: acasă, la școală, în comunitate. 9. Motivația personală în alegerea anumitor activități. 10. Bunurile familiei / clasei /școlii /comunității. Datoria de a păstra bunurile familiei și ale comunității. 11. Munca – izvor de valori. Desenul, aplicația, modelarea, origami etc. – rezultat al creației. 12. Obiceiuri și tradiții naționale din localitate – parte a patrimoniului spiritual. 13. Sărbători calendaristice și familiale. 14. Noțiuni generale despre Constituție: Art. 7 din Constituție – Constituția, Lege Supremă. 15. Patria mea – Republica Moldova. 16. Simbolurile de stat – identitatea statutului: Art 12 din Constituție - simbolurile statului. | |
| | | marmar1
Mesaje : 148 Data de înscriere : 20/08/2008 Varsta : 47 Localizare : Mariana Marin, ISE, Chișinău
| Subiect: EXTRAS CURRICULAR CL. II Sam Sept 12, 2009 7:38 am | |
| CLASA a II Obiective de referință Elevul va fi capabil: să descrie propria persoană în relație cu ceilalți; să selecteze modele adecvate de interacțiune elev-elev, copil-familie, elev-învățător; să manifeste stimă și respect față de familie, școală, Moldova; să identifice drepturile și îndatoririle copilului; să manifeste comportament moral și civic în diferite situații; să recunoască esența valorilor: munca, cumsecădenia, prietenia, demnitatea; să identifice simbolurile de stat; să manifeste respect și mîndrie față de tradițiile și obiceiurile strămoșești; să participe la pregătirea și desfășurarea sărbătorilor de familie și calendaristice; să cunoască modalități de evitare a situațiilor de accident (acasă, pe stradă, la școală); să caracterizeze diverse profesii din localitate; să manifeste grijă pentru patrimoniul familiei / comunității. CONȚINUTURI RECOMANDATE1. Eu și ceilalți. Trăsături morale ale persoanei. Locul meu în colectiv. 2. Drepturile mele/drepturile colegilor. Convenția cu privire la drepturile copilului. Legea privind drepturile copilului. 3. Valorile Muncă, Cumsecădenie, Prietenie, Demnitate. 4. Noțiuni de discriminare, toleranță, egalitate de gen, mediu înconjurător, instruire și odihnă: Art. 181 Cod contravențional – încălcarea regulilor de asigurare a curățeniei; Art. 182 Cod contravențional - vătămarea sau tăierea samovolnică a vegetației din zonele verzi ale localităților; Art. 204 Cod contravențional – călătoria fără bilet; Art. 354 Cod contravențional – huliganismul nu prea grav. 5. Responsabilități în școală, comunitate. 6. Actele de identitate – formă de relație cu statul. 7. Modalități de prevenire a accidentelor. Regulile de circulație ne protejează viața. 8. Activitatea preferată. Ce vreau să fiu? 9. Profesia părinților mei. 10. Cunoștințe dobîndite în școală și importanța acestora pentru viață. 11. Munca, cumsecădenia, prietenia, demnitatea – valori dobîndite în familie și în școală. Munca – valoare personală și națională. Galeria creațiilor proprii, ale clasei, școlii – produs intelectual. Copierea – furt intelectual. 12. Casa părintească, localitatea natală, țara – motiv de mîndrie pentru fiecare. 13. Calendarul sărbătorilor. 14. Bogățiile culturale ale țării: monumente istorice, arta populară. 15. Păstrarea patrimoniului – datorie a cetățeanului. 16. Tradiții și obiceiurile din Moldova. Sărbători naționale. 17. Constituția Republicii Moldova. Simbolurile de stat ale Republicii Moldova. 18. Patria mea – Republica Moldova. | |
| | | marmar1
Mesaje : 148 Data de înscriere : 20/08/2008 Varsta : 47 Localizare : Mariana Marin, ISE, Chișinău
| Subiect: EXTRAS CURRICULAR, CL.III Sam Sept 12, 2009 7:39 am | |
| CLASA A III-A Obiective de referință Elevul va fi capabil: să stabilească corespondențe între calitățile personale și faptele personale; să identifice apartenența la familie, grupul școlar, localitate, Moldova; să formuleze judecăți de valoare cu referire la importanța sărbătorilor familiale și calendaristice; să identifice situații cu referire la drepturile și îndatoririle copilului; să demonstreze modele de comportament în relațiile cu colegii, părinții, adulții, învățătorii; să recunoască esența valorilor: muncă, deminitate, cinste, cumpătare, onestitate; să distingă simbolurile de stat; să manifeste respect și mîndrie pentru personalitățile istorice și de cultură ale Moldovei; să aplice conștient reguli pentru menținerea sănătății acasă, la școală, în comunitate; să descrie activități practice din cotidian, pe care le poate realiza; să determine rolul profesiilor pentru dezvoltarea comunității. CONȚINUTURI RECOMANDATE1. Modele de comportament demne de urmat (din familie, școală, comunitate etc.). 2. Evenimente importante din viața familiei /a clasei / a școlii /a comunității. 3. Valori (Familia, Patria, Demnitatea, Cinstea, Cumsecădenia, Onestitatea, Munca). Drepturile copilului. 4. Îndatoririle copilului față de comunitatea locală, țară. 5. Relațiile între oameni și responsabilitatea: Art. 70 Cod contravențional – calomnia; 6. Calendarul sărbătorilor și importanța lor. 7. Prevenirea accidentelor acasă și pe stradă. 8. Lucrurile care ne reprezintă: jucării, colecții, camera mea, îmbrăcămintea, cartea. Trăiri după finalizarea unui lucru important pentru sine/familie/clasă/comunitate etc. 9. Priorități și obiective privind propria activitate (jurnalul personal, liste de activități zilnice, săptămînale). 10. Obiectele din jur și atitudinea față de ele. 11. Nevoia de lectură, de contemplare a operelor de artă. Nevoia de creație, datoria de a produce valori (materiale, spirituale). 12. Păstrarea patrimoniului – datoria cetățeanului: Art. 59 Constituție – protecția mediului înconjurător și ocrotirea monumentelor. 13. Personalități istorice și de cultură ale neamului. 14. Constituția Republicii Moldova. Simbolurile de stat ale Republicii Moldova. 15. .Noțiunea „Statul Republica Moldova „ – art. 1 din Constituție. | |
| | | marmar1
Mesaje : 148 Data de înscriere : 20/08/2008 Varsta : 47 Localizare : Mariana Marin, ISE, Chișinău
| Subiect: EXTRAS CURRICULAR CLASA A IV-A Sam Sept 12, 2009 7:41 am | |
| CLASA a IV Obiective de referință Elevul va fi capabil: să stabilească rolul propriu în familie, colectiv; să participe la dezvoltarea climatului afectiv pozitiv în grup; să demonstreze respect și mîndrie față de Moldova; să cunoască instituțiile de ocrotire a drepturilor copilului; să aplice reguli de comportament moral-civic în diferite situații; să recunoască esența valorilor naționale; să caracterizeze simbolurile de stat; să trăiască sentimentul apartenenței la o colectivitate care respectă cultura prin: comportare, ținută, limbaj; să respecte normele de igienă personală, normele sanitare în familie, stradă, școală; să-și identifice un model de reușită pe plan profesional; să manifeste atitudine grijulie față de bunurile materiale și culturale ale localității, țării. CONȚINUTURI RECOMANDATE1. Rolul meu în familie, colectiv, comunitate. Familia și alternativele, 2. Codul etic al familiei, școlii. Toleranța, nediscriminarea, violența, securitatea, demnitatea umană. 3. Probleme personale sau de grup: modalități de soluționare. 4. Eu – cetățean al Republicii Moldova. 5. Valori personale și valori naționale. 6. Declarația cu privire la Drepturile Omului. Convenția cu privre la Drepturile Copilului. 7. Noțiunile de cetățean și individ (om): Art. 17 din Constituție – cetățenia Republicii Moldova; Art. 10 din Constituție – protecția cetățenilor Republicii Moldova. 8. Principalele drepturi și îndatoriri ale cetățenilor. 9. Comportament civic: esență și manifestări. 10. Comportamente sănătoase – comportamente ce implică riscuri. 11. Păstrarea patrimoniului – datorie a cetățeanului: Art. 73 Cod contravențional – distrugerea sau deteriorarea intenționată a fondului bibliotecii; Art. 74 Cod contravențional – încălcarea regulilor de ocrotire și folosire a monumentelor de istorie și de cultură; Art.104 Cod contravențional – distrugerea sau deteriorarea intenționată a bunurilor străine; Legea regnului animal; Lege privind ocrotirea monumentelor. 12. Tradiții și obiceiuri locale. Sărbători naționale. 13. Monumente istorice și de cultură din Moldova. 14. Modele de reușită profesională în comunitate. 15. Personalități marcante din Moldova. 16. Constituția Republicii Moldova. Simbolurile de stat ale Republicii Moldova. 17. Patria mea – Republica Moldova. | |
| | | Valentina 2792601
Mesaje : 5 Data de înscriere : 31/08/2009 Varsta : 62 Localizare : Hagimus , Căușeni
| Subiect: Re: Educația civică Sam Sept 12, 2009 7:59 am | |
| Vă sînt recunoscătoare . Mulțumesc și în numele colegelor mele de la școală. | |
| | | Veronika3
Mesaje : 14 Data de înscriere : 31/03/2009 Varsta : 38 Localizare : Chisinau S.
| Subiect: Proiectarea de lunga durata la ed. civica, cl. II Vin Sept 18, 2009 7:46 pm | |
| Educatia civica. Proiectare calendaristica, cl.2 Obiective generale:
Formarea și dezvoltarea cetățeanului în baza valorilor naționale, general- umane, cunoașterea drepturilor și libertăților omului; Cultivarea respectului și dragostei față de Moldova; Dezvoltarea spiritului civic, a responsabilității față de destinul țării, a respectului față de lege; Cultivarea respectului față de muncă, față de valorile materiale și spirituale ca rezultat al muncii; Formarea atitudinii participative privind activitatea socială, politică, economică, și de ocrotire a mediului; Conștientizarea de către elev a apartenenței la familiei ,comunitate, Republica Moldova, Europa; Conștientizarea propriei ființe, menirii sale moral-civice, formarea identității naționale; Manifestarea unui comportament social activ și responsabil, adecvat unei lumi în schimbare.
Obiective de referinta - să manifeste stimă și respect față de familie, școală, Moldova. - să identifice simbolurile de stat. - să identifice drepturile și îndatoririle copilului. - să manifeste stimă și respect față de familie, școală, Moldova. - să descrie propria persoană în relație cu ceilalți. - să manifeste comportament moral și civic în diferite situații. - să recunoască esența valorilor: munca, cumsecădenia, prietenia, demnitatea. - să caracterizeze diverse profesii din localitate. - să manifeste respect și mîndrie față de tradițiile și obiceiurile strămoșești. - să manifeste respect și mîndrie față de tradițiile și obiceiurile strămoșești. - să participe la pregătirea și desfășurarea sărbătorilor de familie și calendaristice.
Continuturi
Patria mea – Republica Moldova Simbolurile de stat ale Republicii Moldova Constituția Republicii Moldova. Drepturile mele/ drepturile colegilor.Convenția cu privire la drepturile copiilor Actele de identitate – formă de relație cu statul Eu și ceilalți. Locul meu în colectiv trăsături morale ale persoanei Responsabilități în școală și comunitate Cunoștințe dobândite în școală și importanța acestora pentru viață Profesia părinților mei Activitatea preferată. Ce vreau să fiu? Bogățiile culturale ale țării: monumente istorice, arta populară Calendarul sărbătorilor Sărbători naționale Tradiții și obiceiuri din Moldova Strategii didactice Conversația Ascultarea didactică Explicația Exercițiul Conversația Analiza Povestirea Descoperirea Explicația Demonstrația Explicația Exercițiul Conversația Povestirea Explicația Exercițiul Povestirea Conversația Ascultarea didactică Povestirea Observația Conversația Povestirea Suport didactic Harta Rep. Moldova Simbolurile de stat ale Rep. Moldova Constituția Republicii Moldova. Convenția cu privire la drepturile copiilor Acte de identitate ( planșe) Planșe Imagini cu diverse profesii Imagini cu monumente istorice Un calendar cu sărbători naționale și religioase | |
| | | Fly
Mesaje : 2 Data de înscriere : 23/09/2009 Varsta : 43
| Subiect: Re: Educația civică Joi Oct 01, 2009 10:41 pm | |
| Spuneți-mi, vă rog, rezultatele activității elevilor în cadrul orelor de Educație civică se notează în registru? (cu alte cuvinte, se pun note?) | |
| | | Veronika3
Mesaje : 14 Data de înscriere : 31/03/2009 Varsta : 38 Localizare : Chisinau S.
| Subiect: Re: Educația civică Sam Oct 03, 2009 10:49 pm | |
| Este disciplina obligatorie dar nu se noteaza. | |
| | | marmar1
Mesaje : 148 Data de înscriere : 20/08/2008 Varsta : 47 Localizare : Mariana Marin, ISE, Chișinău
| Subiect: Precizari Dum Oct 04, 2009 5:31 am | |
| Stimati Colegi! E adevarat ca disciplina educatie civica, fiind obligatorie- nu se noteaza. Decizia s-a luat la Ministerul Educatiei, IN LUNA AUGUST!!! La acest capitol mi-am spus si eu opinia si finalmente asa a fosat decizia: EMS si EC - fara note! Dar atentie, nu insemna ca nu se evalueaza! | |
| | | marmar1
Mesaje : 148 Data de înscriere : 20/08/2008 Varsta : 47 Localizare : Mariana Marin, ISE, Chișinău
| Subiect: PROIECTARI CALENDARISTICE Dum Oct 04, 2009 5:35 am | |
| | |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Educația civică | |
| |
| | | | Educația civică | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |