DIDACTIC.MD

Forumul educațional
 
AcasaAcasa  FAQFAQ  CautareCautare  MembriMembri  GrupuriGrupuri  InregistrareInregistrare  ConectareConectare  

Distribuiți | 
 

 Educația civică

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
Valentina 2792601

avatar

Mesaje : 5
Data de înscriere : 31/08/2009
Varsta : 55
Localizare : Hagimus , Căușeni

MesajSubiect: Educația civică   Vin Sept 11, 2009 8:30 pm

Stimați colegi! Cum vă descurcați cu EDUCAȚIA CIVICĂ fără curriculum , fără conținuturi , fără manuale ?
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://www.valentinaarion@mail.ru
Valentina 2792601

avatar

Mesaje : 5
Data de înscriere : 31/08/2009
Varsta : 55
Localizare : Hagimus , Căușeni

MesajSubiect: Re: Educația civică   Vin Sept 11, 2009 8:36 pm

Eu personal am mai selectat niște materiale de pe Didactic .ro , le-am mai modificat ,dar și acelea sînt doar pentru clasele a III-a și a IV-a . Ce fac cei din cl. I-II?
Cînd oare ne pun cei de la Minister materiale la dispoziție ?
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://www.valentinaarion@mail.ru
marmar1

avatar

Mesaje : 148
Data de înscriere : 20/08/2008
Varsta : 41
Localizare : Mariana Marin, ISE, Chișinău

MesajSubiect: Extras Curricular clasa I   Sam Sept 12, 2009 7:36 am

Stimati colegi!
Va propun un extras curricular pentru fiecare clasa in parte. Cine doreste Curriculumul la Educatie civica (varianta proiect) scrieti-mi la adresa invatatorulmodern@gmail.com


CLASA I

Obiective de referință
Elevul va fi capabil:
 să numească caracteristici personale elementare;
 să identifice grupurile sociale din care face parte: familie, colegi, grup de prieteni;
 să manifeste respect și mîndrie pentru casa părintească, localitatea natală, Moldova;
 să cunoască drepturile și îndatoririle copilului;
 să respecte regulile de comportament civilizat în grupul din care face parte ( familie, școală comunitate);

 să recunoască esența valorilor: bine, adevăr, frumos;
 să numească simbolurile de stat;
 să manifeste respect și mîndrie față de tradițiile și obiceiurile strămoșești din localitate;
 să cunoască sărbătorile calendaristice și de familie;
 să recunoască comportamentele sănătoase și cele de risc;

 să identifice hobby-uri, jocuri și activități de muncă preferate;
 să aprecieze lucrări de creație individuală / colectivă care fac parte din patrimoniul familiei /țării.
CONȚINUTURI RECOMANDATE

1. Autocunoașterea. Eu și ceilalți, locul meu în colectiv. Eu și familia mea. Roluri în familie.
2. Grupuri din care facem parte: grupul de joacă, grupul de învățare.
3. Calitățile/trăsăturile de caracter ale personajelor din povești. Calitățile unui copil.
4. Drepturile și îndatoririle copilului. Responsabilitățile copilului. Convenția cu privire la drepturile copilului. Noțiuni generale despre drepturi și obligațiuni. Noțiuni de egalitate (nediscriminare), toleranță, solidaritate.
5. Înjurie – art. 69 Cod contravențional.
6. Cruzimea față de animale - art. 157 Cod contravențional.
7. Posibilități de accident acasă, la școală, pe stradă. Persoane /instanțe care pot acorda primul ajutor.
8. Jocuri și activități preferate: acasă, la școală, în comunitate.
9. Motivația personală în alegerea anumitor activități.
10. Bunurile familiei / clasei /școlii /comunității. Datoria de a păstra bunurile familiei și ale comunității.
11. Munca – izvor de valori. Desenul, aplicația, modelarea, origami etc. – rezultat al creației.
12. Obiceiuri și tradiții naționale din localitate – parte a patrimoniului spiritual.
13. Sărbători calendaristice și familiale.
14. Noțiuni generale despre Constituție: Art. 7 din Constituție – Constituția, Lege Supremă.
15. Patria mea – Republica Moldova.
16. Simbolurile de stat – identitatea statutului: Art 12 din Constituție - simbolurile statului.

_________________
Omul este ceea ce gândește
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://www.cartier.md/colectii/9/?first_page=1&page=3&
marmar1

avatar

Mesaje : 148
Data de înscriere : 20/08/2008
Varsta : 41
Localizare : Mariana Marin, ISE, Chișinău

MesajSubiect: EXTRAS CURRICULAR CL. II   Sam Sept 12, 2009 7:38 am

CLASA a II




Obiective de referință
Elevul va fi capabil:
 să descrie propria persoană în relație cu ceilalți;
 să selecteze modele adecvate de interacțiune elev-elev, copil-familie, elev-învățător;
 să manifeste stimă și respect față de familie, școală, Moldova;
 să identifice drepturile și îndatoririle copilului;
 să manifeste comportament moral și civic în diferite situații;

 să recunoască esența valorilor: munca, cumsecădenia, prietenia, demnitatea;
 să identifice simbolurile de stat;
 să manifeste respect și mîndrie față de tradițiile și obiceiurile strămoșești;
 să participe la pregătirea și desfășurarea sărbătorilor de familie și calendaristice;

 să cunoască modalități de evitare a situațiilor de accident (acasă, pe stradă, la școală);
 să caracterizeze diverse profesii din localitate;
 să manifeste grijă pentru patrimoniul familiei / comunității.

CONȚINUTURI RECOMANDATE
1. Eu și ceilalți. Trăsături morale ale persoanei. Locul meu în colectiv.
2. Drepturile mele/drepturile colegilor. Convenția cu privire la drepturile copilului. Legea privind drepturile copilului.
3. Valorile Muncă, Cumsecădenie, Prietenie, Demnitate.
4. Noțiuni de discriminare, toleranță, egalitate de gen, mediu înconjurător, instruire și odihnă: Art. 181 Cod contravențional – încălcarea regulilor de asigurare a curățeniei; Art. 182 Cod contravențional - vătămarea sau tăierea samovolnică a vegetației din zonele verzi ale localităților; Art. 204 Cod contravențional – călătoria fără bilet; Art. 354 Cod contravențional – huliganismul nu prea grav.
5. Responsabilități în școală, comunitate.
6. Actele de identitate – formă de relație cu statul.
7. Modalități de prevenire a accidentelor. Regulile de circulație ne protejează viața.
8. Activitatea preferată. Ce vreau să fiu?
9. Profesia părinților mei.
10. Cunoștințe dobîndite în școală și importanța acestora pentru viață.
11. Munca, cumsecădenia, prietenia, demnitatea – valori dobîndite în familie și în școală. Munca – valoare personală și națională. Galeria creațiilor proprii, ale clasei, școlii – produs intelectual. Copierea – furt intelectual.
12. Casa părintească, localitatea natală, țara – motiv de mîndrie pentru fiecare.
13. Calendarul sărbătorilor.
14. Bogățiile culturale ale țării: monumente istorice, arta populară.
15. Păstrarea patrimoniului – datorie a cetățeanului.
16. Tradiții și obiceiurile din Moldova. Sărbători naționale.
17. Constituția Republicii Moldova. Simbolurile de stat ale Republicii Moldova.
18. Patria mea – Republica Moldova.

_________________
Omul este ceea ce gândește
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://www.cartier.md/colectii/9/?first_page=1&page=3&
marmar1

avatar

Mesaje : 148
Data de înscriere : 20/08/2008
Varsta : 41
Localizare : Mariana Marin, ISE, Chișinău

MesajSubiect: EXTRAS CURRICULAR, CL.III   Sam Sept 12, 2009 7:39 am

CLASA A III-A

Obiective de referință
Elevul va fi capabil:
 să stabilească corespondențe între calitățile personale și faptele personale;
 să identifice apartenența la familie, grupul școlar, localitate, Moldova;
 să formuleze judecăți de valoare cu referire la importanța sărbătorilor familiale și calendaristice;
 să identifice situații cu referire la drepturile și îndatoririle copilului;
 să demonstreze modele de comportament în relațiile cu colegii, părinții, adulții, învățătorii;

 să recunoască esența valorilor: muncă, deminitate, cinste, cumpătare, onestitate;
 să distingă simbolurile de stat;
 să manifeste respect și mîndrie pentru personalitățile istorice și de cultură ale Moldovei;

 să aplice conștient reguli pentru menținerea sănătății acasă, la școală, în comunitate;
 să descrie activități practice din cotidian, pe care le poate realiza;
 să determine rolul profesiilor pentru dezvoltarea comunității.
CONȚINUTURI RECOMANDATE

1. Modele de comportament demne de urmat (din familie, școală, comunitate etc.).
2. Evenimente importante din viața familiei /a clasei / a școlii /a comunității.
3. Valori (Familia, Patria, Demnitatea, Cinstea, Cumsecădenia, Onestitatea, Munca). Drepturile copilului.
4. Îndatoririle copilului față de comunitatea locală, țară.
5. Relațiile între oameni și responsabilitatea: Art. 70 Cod contravențional – calomnia;
6. Calendarul sărbătorilor și importanța lor.
7. Prevenirea accidentelor acasă și pe stradă.
8. Lucrurile care ne reprezintă: jucării, colecții, camera mea, îmbrăcămintea, cartea. Trăiri după finalizarea unui lucru important pentru sine/familie/clasă/comunitate etc.
9. Priorități și obiective privind propria activitate (jurnalul personal, liste de activități zilnice, săptămînale).
10. Obiectele din jur și atitudinea față de ele.
11. Nevoia de lectură, de contemplare a operelor de artă. Nevoia de creație, datoria de a produce valori (materiale, spirituale).
12. Păstrarea patrimoniului – datoria cetățeanului: Art. 59 Constituție – protecția mediului înconjurător și ocrotirea monumentelor.
13. Personalități istorice și de cultură ale neamului.
14. Constituția Republicii Moldova. Simbolurile de stat ale Republicii Moldova.
15. .Noțiunea „Statul Republica Moldova „ – art. 1 din Constituție.

_________________
Omul este ceea ce gândește
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://www.cartier.md/colectii/9/?first_page=1&page=3&
marmar1

avatar

Mesaje : 148
Data de înscriere : 20/08/2008
Varsta : 41
Localizare : Mariana Marin, ISE, Chișinău

MesajSubiect: EXTRAS CURRICULAR CLASA A IV-A   Sam Sept 12, 2009 7:41 am

CLASA a IV

Obiective de referință
Elevul va fi capabil:
 să stabilească rolul propriu în familie, colectiv;
 să participe la dezvoltarea climatului afectiv pozitiv în grup;
 să demonstreze respect și mîndrie față de Moldova;
 să cunoască instituțiile de ocrotire a drepturilor copilului;
 să aplice reguli de comportament moral-civic în diferite situații;

 să recunoască esența valorilor naționale;
 să caracterizeze simbolurile de stat;
 să trăiască sentimentul apartenenței la o colectivitate care respectă cultura prin: comportare, ținută, limbaj;
 să respecte normele de igienă personală, normele sanitare în familie, stradă, școală;
 să-și identifice un model de reușită pe plan profesional;
 să manifeste atitudine grijulie față de bunurile materiale și culturale ale localității, țării.

CONȚINUTURI RECOMANDATE

1. Rolul meu în familie, colectiv, comunitate. Familia și alternativele,
2. Codul etic al familiei, școlii. Toleranța, nediscriminarea, violența, securitatea, demnitatea umană.
3. Probleme personale sau de grup: modalități de soluționare.
4. Eu – cetățean al Republicii Moldova.
5. Valori personale și valori naționale.
6. Declarația cu privire la Drepturile Omului. Convenția cu privre la Drepturile Copilului.
7. Noțiunile de cetățean și individ (om): Art. 17 din Constituție – cetățenia Republicii Moldova; Art. 10 din Constituție – protecția cetățenilor Republicii Moldova.
8. Principalele drepturi și îndatoriri ale cetățenilor.
9. Comportament civic: esență și manifestări.
10. Comportamente sănătoase – comportamente ce implică riscuri.
11. Păstrarea patrimoniului – datorie a cetățeanului: Art. 73 Cod contravențional – distrugerea sau deteriorarea intenționată a fondului bibliotecii; Art. 74 Cod contravențional – încălcarea regulilor de ocrotire și folosire a monumentelor de istorie și de cultură; Art.104 Cod contravențional – distrugerea sau deteriorarea intenționată a bunurilor străine; Legea regnului animal; Lege privind ocrotirea monumentelor.
12. Tradiții și obiceiuri locale. Sărbători naționale.
13. Monumente istorice și de cultură din Moldova.
14. Modele de reușită profesională în comunitate.
15. Personalități marcante din Moldova.
16. Constituția Republicii Moldova. Simbolurile de stat ale Republicii Moldova.
17. Patria mea – Republica Moldova.

_________________
Omul este ceea ce gândește
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://www.cartier.md/colectii/9/?first_page=1&page=3&
Valentina 2792601

avatar

Mesaje : 5
Data de înscriere : 31/08/2009
Varsta : 55
Localizare : Hagimus , Căușeni

MesajSubiect: Re: Educația civică   Sam Sept 12, 2009 7:59 am

Vă sînt recunoscătoare . Mulțumesc și în numele colegelor mele de la școală.
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://www.valentinaarion@mail.ru
Veronika3

avatar

Mesaje : 14
Data de înscriere : 31/03/2009
Varsta : 31
Localizare : Chisinau S.

MesajSubiect: Proiectarea de lunga durata la ed. civica, cl. II   Vin Sept 18, 2009 7:46 pm

Educatia civica. Proiectare calendaristica, cl.2
Obiective generale:

 Formarea și dezvoltarea cetățeanului în baza valorilor naționale, general- umane, cunoașterea drepturilor și libertăților omului;
 Cultivarea respectului și dragostei față de Moldova;
 Dezvoltarea spiritului civic, a responsabilității față de destinul țării, a respectului față de lege;
 Cultivarea respectului față de muncă, față de valorile materiale și spirituale ca rezultat al muncii;
 Formarea atitudinii participative privind activitatea socială, politică, economică, și de ocrotire a mediului;
 Conștientizarea de către elev a apartenenței la familiei ,comunitate, Republica Moldova, Europa;
 Conștientizarea propriei ființe, menirii sale moral-civice, formarea identității naționale;
 Manifestarea unui comportament social activ și responsabil, adecvat unei lumi în schimbare.

Obiective de
referinta

- să manifeste stimă și respect față de familie, școală, Moldova.
- să identifice simbolurile de stat.
- să identifice drepturile și îndatoririle copilului.
- să manifeste stimă și respect față de familie, școală, Moldova.
- să descrie propria persoană în relație cu ceilalți.
- să manifeste comportament moral și civic în diferite situații.
- să recunoască esența valorilor: munca, cumsecădenia, prietenia, demnitatea.
- să caracterizeze diverse profesii din localitate.
- să manifeste respect și mîndrie față de tradițiile și obiceiurile strămoșești.
- să manifeste respect și mîndrie față de tradițiile și obiceiurile strămoșești.
- să participe la pregătirea și desfășurarea sărbătorilor de familie și calendaristice.

Continuturi

Patria mea – Republica Moldova
Simbolurile de stat ale Republicii Moldova
Constituția Republicii Moldova.
Drepturile mele/ drepturile colegilor.Convenția cu privire la drepturile copiilor
Actele de identitate – formă de relație cu statul
Eu și ceilalți. Locul meu în colectiv
trăsături morale ale persoanei
Responsabilități în școală și comunitate
Cunoștințe dobândite în școală și importanța acestora pentru viață
Profesia părinților mei
Activitatea preferată. Ce vreau să fiu?
Bogățiile culturale ale țării: monumente istorice, arta populară
Calendarul sărbătorilor
Sărbători naționale
Tradiții și obiceiuri din Moldova
Strategii didactice
Conversația
Ascultarea didactică
Explicația
Exercițiul
Conversația
Analiza
Povestirea
Descoperirea
Explicația
Demonstrația
Explicația
Exercițiul
Conversația
Povestirea
Explicația
Exercițiul
Povestirea
Conversația
Ascultarea didactică
Povestirea
Observația
Conversația
Povestirea
Suport didactic
Harta Rep. Moldova
Simbolurile de stat ale Rep. Moldova
Constituția Republicii Moldova.
Convenția cu privire la drepturile copiilor
Acte de identitate
( planșe)
Planșe
Imagini cu diverse profesii
Imagini cu monumente istorice
Un calendar cu sărbători naționale și religioase
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://veronica-ciolan@mail.ru
Fly

avatar

Mesaje : 2
Data de înscriere : 23/09/2009
Varsta : 36

MesajSubiect: Re: Educația civică   Joi Oct 01, 2009 10:41 pm

Spuneți-mi, vă rog, rezultatele activității elevilor în cadrul orelor de Educație civică se notează în registru? (cu alte cuvinte, se pun note?)
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
Veronika3

avatar

Mesaje : 14
Data de înscriere : 31/03/2009
Varsta : 31
Localizare : Chisinau S.

MesajSubiect: Re: Educația civică   Sam Oct 03, 2009 10:49 pm

Este disciplina obligatorie dar nu se noteaza.
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://veronica-ciolan@mail.ru
marmar1

avatar

Mesaje : 148
Data de înscriere : 20/08/2008
Varsta : 41
Localizare : Mariana Marin, ISE, Chișinău

MesajSubiect: Precizari   Dum Oct 04, 2009 5:31 am

Stimati Colegi!
E adevarat ca disciplina educatie civica, fiind obligatorie- nu se noteaza. Decizia s-a luat la Ministerul Educatiei, IN LUNA AUGUST!!! La acest capitol mi-am spus si eu opinia si finalmente asa a fosat decizia: EMS si EC - fara note! Dar atentie, nu insemna ca nu se evalueaza!

_________________
Omul este ceea ce gândește
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://www.cartier.md/colectii/9/?first_page=1&page=3&
marmar1

avatar

Mesaje : 148
Data de înscriere : 20/08/2008
Varsta : 41
Localizare : Mariana Marin, ISE, Chișinău

MesajSubiect: PROIECTARI CALENDARISTICE   Dum Oct 04, 2009 5:35 am

http://www.didactic.ro/lectii-invatamant-primar-19-educatia-civica-clasa-i-republica-moldova-p130804-t2
http://www.didactic.ro/lectii-invatamant-primar-19-educatia-civica-clasa-a-ii-a-republica-moldova-p130805-t2
http://www.didactic.ro/lectii-invatamant-primar-19-educatia-civica-clasa-a-iii-a-republica-moldova-p130806-t2
http://www.didactic.ro/lectii-invatamant-primar-19-educatia-civica-clasa-a-iii-a-republica-moldova-p130806-t2
II multumim colegei Violeta Ciuntu, care a fost atit de generoasa si a postat pe didactic.ro materialele respective!

_________________
Omul este ceea ce gândește
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://www.cartier.md/colectii/9/?first_page=1&page=3&
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Educația civică   

Sus In jos
 
Educația civică
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
DIDACTIC.MD :: .::Curriculum și Manuale::. :: Învățămînt primar-
Mergi direct la: